Rebranding: Nationale Koren

De Stichting Vocaal Talent Nederland maakt de Nationale Koren mogelijk. Uit de merknaam ‘Vocaal Talent Nederland’ kan echter niet direct duidelijk opgemaakt worden dat het om een stichting gaat die de Nationale Koren voor jonge zangers onder haar hoede heeft.

Herkenbare hoofdactiviteit: de Nationale Koren

De Stichting Vocaal Talent Nederland heeft zich samen met de Raad van Toezicht, Buro Rietveld en directeur Wilma ten Wolde opnieuw gebogen over de naamgeving met als doel de activiteiten van de stichting helder te kunnen communiceren. Bij de keuze van de naam is de missie in het oog gehouden: het scouten en tot bloei brengen van jong vocaal talent. De jonge talenten krijgen een klassieke zangopleiding en podiumervaring met internationale topmusici aangeboden. Hiermee dragen de Nationale Koren bij aan talentontwikkeling en muziekeducatie in Nederland. Uit het onderzoek is gebleken dat de naam ‘Nationale Koren’ deze missie en activiteiten het beste weergeeft. De activiteiten van de Stichting Vocaal Talent Nederland worden gerebrand naar Nationale Koren om één duidelijk merk voorop te stellen.